Fashionweek: eten is het nieuwe diëten 1


Hét accessoire van Moschino.

De fashionweeks voor volgende winter zijn weer bijna achter de rug. Opvallende nieuwkomer was zonder twijfel Jeremy Scott. De nieuwe designer van Moschino liet zich inspireren door onder meer McDonalds. Ook Chanel en ‘onze eigen’ Iris van Herpen trokken veel bekijks.

Anna Wintour níet frontrow bij Valentino, Suzy Menkes die overstapt naar Vogue… Het is een modeweek (eh, maand) om niet snel te vergeten. Dit waren de drie opmerkelijkste shows voor winter 2014/2015.

Fastfood, fast fashion
Zeg je Milaan Fashionweek dan zeg je Moschino. Iedereen heeft het over de eerste show van ontwerper Jeremy Scott, die zich voor de gelegenheid liet inspireren door merken als McDonalds en Spongebob. Menig fashionista loopt inmiddels zelfs al met het bekende McSchino-smartphonehoesje. Maar de meningen over de show van Moschino zijn niet alleen maar positief. McDonalds-medewerkers zijn niet blij en vinden dat hun werk door Jeremy voor gek is gezet. Want ja, kleding verkopen voor 1.000 dollar, die geïnspireerd is op werkkleding van medewerkers die 7 dollar per uur verdienen… niet zo tof! Ook juristen plaatsen een kanttekening bij de McSchino-show. Want is het gebruik van andermans logo wel geoorloofd? McDonalds lijkt in elk geval geen problemen te hebben met de actie van Moschino.

Snelle boodschap
Ook Chanel zocht aansluiting bij het thema ‘eten’. Kaiser Karl toverde het Grande Palais in Parijs gister om tot een heuse Supermarché. De hele supermarkt was gevuld met Chanel-producten en modellen liepen al shoppend met boodschappenmandje door de winkel. Weer eens wat anders dan een windmodelpark, ijsbergen, prairies en indianen. Lekker gewoontjes te noemen zelfs. Alhoewel, eten modellen…? 😉

Boterhamzakjes
Tot slot toonde ook Neerlands trots Iris van Herpen gister haar nieuwe wintercollectie in Parijs. De moderne ontwerpster, die bekend staat om het gebruik van 3D-printing, verraste vriend en vijand dit keer met vacuüm gezogen modellen in reuzenachtige (jawel) boterhamzakjes.

Wat vond jij opvallend tijdens de Fashionweeks A/W 2014/2015?

Share

Over Suzanne

Traveladdict, girlboss, digital nomad, happinessjunkie Suzanne begon in 2009 met bloggen. Vanaf april 2012 doet ze dat op VrijeMeid.nl. Naast haar blog is Suzanne mede-eigenaar van PR-bureau Snappr en schreef zij het boek Work Hard Travel Harder. Ook een Vrije Meid worden? Suzanne is in te huren als Vrije Mentor! Lees meer over haar Vrije Meid 1:1 Traject op SuzannevanDuijn.nl.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Een gedachte over “Fashionweek: eten is het nieuwe diëten