Roze meren en wilde dolfijnen 2

The Pink Lake

Vorige week reden we van Carnarvon naar Monkey Mia, Kalbarri en Geraldton. Onderweg zagen we wilde dolfijnen, prachtige natuur en een roze meer. Ja, echt!

Na het saaie stadje Carnarvon waren we blij om in Monkey Mia weer aan het strand te kunnen liggen. Al stond Monkey Mia om een heel andere reden al lang op ons verlanglijstje: de dolfijnen! Elke ochtend komen hier wilde dolfijnen naar het strand, waarvan er een aantal vis gevoerd krijgen. Niet teveel, zodat de dolfijnen ‘wild’ blijven en ook nog zelf op zoek moeten naar eten. Om een dolfijn te mogen voeren moest je worden uitgekozen uit het publiek: tientallen mensen die elk ochtend komen kijken. Toch waren Leslie én Linda allebei de gelukkige. Ik helaas niet, maar ja, shit happens 😉

Leslie voert dolfijn

Ook de pelikanen waren van de partij
Dolphins!

Naast de dolfijnen was Monkey Mia ook geweldig om te chillen. Het resort (want een dorp is het niet) zag er prachtig uit, aan het strand dus, en met goede faciliteiten; een bar, een restaurant, een goede campkitchen, etc. Bij het inchecken hadden we een voucher voor gratis koffie en scones gekregen, dus die verzilverden we meteen de eerste ochtend. Wat een genot om eindelijk weer eens goede koffie te drinken! Ook de scones waren heerlijk. De rest van de dag genoten we in de lounge van een boekje en het uitzicht.

’s Avonds ontmoetten we onze nieuwe buurman, Michael. Toen hij vertelde dat hij uit Perth kwam, besloten we meteen om vrienden met hem te worden. We zochten immers nog wat locals met wie we Kerst en Oud en Nieuw konden vieren, of in ieder geval iemand die ons een goede tip voor een leuk feestje zou kunnen geven. Na een biertje kwam Michael met de mededeling dat hij van 21 december tot en met 4 januari op vakantie zou zijn, en nog iemand zocht om op zijn huis en hond te passen. Wij stelden ons natuurlijk meteen kandidaat.

Chillen 3.0

De 4×4 van Michael

De volgende dag zijn we – na nog een rondje dolfijnen, koffie en scones – met Michael en zijn 4×4 op pad geweest om de omgeving te verkennen. Daarna nog een borrel en de deal was rond: 20 december zijn wij dus in Perth, en zullen daar in ieder geval twee weken blijven in een chil huis in een buitenwijk! Hoe chil!?

Van Monkey Mia reden we verder naar Kalbarri, een dorpje en een national park. Hier zijn we twee nachtjes gebleven op een mooie camping aan de rivier. Helaas hadden we hier wel nog wat autoproblemen: toen we naar het national park wilde gaan wilde onze auto weer niet starten. Gelukkig wisten we dit keer dat het de accu was, en nadat iemand van de camping onze auto weer aan de praat had gekregen, reden we dan ook maar meteen door naar een garage om een nieuwe accu te kopen. Niet veel later konden we alsnog naar het national park, en zagen hier prachtige uitzichten. Vooral rosten, van grote hoogtes, met gorgeous gorges.

Uitzicht vanaf de camping in Kalbarri
Kalbarri National Park

Nature’s Window

Dinsdagochtend verlieten we Kalbarri alweer en reden we langs de prachtige klifs (hoezo Great Ocean Road?) naar het Pink Lake, oftewel een roze meer. Ja, echt! We hadden gedacht dat het meer niet echt roze zou zijn, en op foto’s een beetje gephotoshopt, maar het water was écht roze. Foto’s gemaakt dus, en toen op naar Geraldton.

Bij Red Bluff
Op weg naar Geraldton

Daar zitten we nu, en vertrekken woensdag alweer. Hoewel Geraldton de grootste stad is tussen Darwin en Perth, is hier namelijk niet heel veel te beleven. Even opladen dus en gebruik maken van het gratis wifi-netwerk. Donderdag rijden we naar Jurien Bay, wat alweer onze laatste bestemming zal zijn voor Perth. Bizar dat het al eind december is, bijna Kerst en Oud en Nieuw, en dat ik alweer meer dan twee maanden op reis ben. Aan de andere kant lijkt Schiphol heel lang geleden. We proberen te genieten van de dag, want we zijn hier nou toch. 😉

Tot snel mates!

Kalbarri National Park
De klif bij Kalbarri

Over Suzanne

Traveladdict, girlboss, digital nomad, happinessjunkie Suzanne begon in 2009 met bloggen. Vanaf april 2012 doet ze dat op VrijeMeid.nl. Naast haar blog is Suzanne mede-eigenaar van PR-bureau Snappr en schreef zij het boek Work Hard Travel Harder. Ook een Vrije Meid worden? Suzanne is in te huren als Vrije Mentor! Lees meer over haar Vrije Meid 1:1 Traject op SuzannevanDuijn.nl.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *