Nieuw-Zeeland Update! 1

Auckland vanaf Devonport

Alweer anderhalve week ben ik in Nieuw-Zeeland en ik sta alweer op het punt het Noordereiland te verlaten. Maar wat was het prachtig en gezellig. Bekijk hier de foto’s!

Zaterdagavond 10 januari kwam ik aan in Nieuw-Zeeland. Ik checkte in bij mijn hostel in Auckland en werd meteen uitgenodigd voor barbecue en biertjes in de tuin. Een warm welkom op het Noordereiland.

Zondag was ik nog een dagje alleen, wat ook wel weer eens lekker was. Een beetje rondlopen en genieten van een heerlijk ontbijtje.

Auckland vanaf Mt Eden

Maandag stond ik om 9:00 uur op het vliegveld om mijn vriend N. op te halen. Eindelijk weer samen! Drie weken genieten in Nieuw-Zeeland, voordat hij weer naar Nederland gaat en ik terug naar Australië.

Na dinsdag nog even de stad te hebben verkend, haalden we woensdag onze huurauto op en reden we naar Matamata. We sliepen in een schattig motel en bezochten de dag erna de filmset van The Hobbit. Prachtig gedaan!

Hobbiton
Tongariro Alpine Crossing

Vrijdag – inmiddels aangekomen in Tokaanu – was het tijd voor actie en liepen we de Tongario Alpine Crossing, een wandeling van 19,4 kilometer langs twee vulkanen. Prachtige natuur, spectaculaire uitzichten en ook wel een beetje zwaar. De volgende twee dagen in ieder geval beide spierpijn 😉

Na Tokaanu reden we naar Wangarui, een gezellig stadje aan de Whanganui River en vlakbij de zee. Toen we hier zaterdag aankwamen (in een erg leuke lodge/hostel) bleek de stad een regionale feestdag te hebben en was overal muziek en waren er dingen te zien. Prima vertoeven dus! Zondag gefietst langs de rivier en gebarbecued in de heerlijke tuin.

Wanganui
Wellington

En afgelopen maandag kwamen we alweer aan op onze laatste bestemming van het Noordereiland: Wellington. En wat een leuke stad is dat! Groot genoeg om stads aan te voelen, maar klein genoeg om het gezellig te houden. Overal leuke restaurantjes en hippe tentjes. En dat allemaal aan zee. Ik ben fan! Uiteraard bezochten we de bekende Cable Car, aten Beef Wellington, dronken koffie en gingen naar het Te Papa museum.

Vandaag (woensdag) verlaten we het Noordereiland en varen met de ferry de prachtige route naar het Zuidereiland. Ik verwacht hier minstens, zo niet nog mooiere natuur. Op het programma staat onder andere een wijnproeverij in Marlborough, kayakken in Abel Tasman en wandelen over de gletsjers. Keep you posted!

Over Suzanne

Traveladdict, girlboss, digital nomad, happinessjunkie Suzanne begon in 2009 met bloggen. Vanaf april 2012 doet ze dat op VrijeMeid.nl. Naast haar blog is Suzanne mede-eigenaar van PR-bureau Snappr en schreef zij het boek Work Hard Travel Harder. Ook een Vrije Meid worden? Suzanne is in te huren als Vrije Mentor! Lees meer over haar Vrije Meid 1:1 Traject op SuzannevanDuijn.nl.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Een gedachte over “Nieuw-Zeeland Update!

• Marcella

Wat een gave dingen heb je gedaan & gezien op het Noordereiland. Een kort bezoek, maar je hebt prachtige highlights uit gekozen! Wellington is zeker leuk, een fijne stad. Het Zuidereiland gaat je ook zeker goed bevallen. Veel plezier met z'n tweetjes!!