Een event organiseren? Zo verliep De Reislustige Freelancer #1 8


We gaan beginnen!

Afgelopen dinsdag 13 december organiseerden Jessica en ik ons eerste event De Reislustige Freelancer bij Maliebaan45 in Utrecht. Lees hier hoe dat is vergaan.

 

In september at ik pannenkoeken met Melle. Ik wilde haar namelijk wat vragen stellen over haar event. Was het moeilijk om dat te organiseren? En hoe zorg je dat er genoeg mensen komen? Het leek mij ook erg leuk eens een eigen event te organiseren, maar ik vond het nog een beetje eng en was vooral bang dat niemand zich zou aanmelden. Maar dankzij het enthousiaste verhaal van Melle besloot ik er – samen met Jessica – voor te gaan. De Reislustige Freelancer it is!

 

Let op: de tweede en derde editie zijn bekend! Klik op de links voor meer 🙂 

 

Locatie, datum, programma

Begin oktober sprak ik af met Jessica om op papier te zetten wat we wilden en nodig hadden. Sowieso een locatie, datum en programma natuurlijk. Gelukkig was die eerste snel rond: we konden terecht bij Maliebaan45 in Utrecht, een mooie locatie met een zakelijke en gezellige uitstraling. De datum was ook niet moeilijk: december is ideaal, omdat mensen dan geïnspireerd het nieuwe jaar in kunnen gaan. Tijdstip? Doordeweeks na werktijd, want onze doelgroep heeft waarschijnlijk nog een baan in loondienst (of is overdag gewoon druk met ander werk). Het programma? Dat wisten we direct! Locatie-onafhankelijk werken en hoe wij (en jij) dit bereik(t)en.

Jessica in actie

 

Minimale promotie

Op 1 november zetten we ons eerste bericht over #DRF1 op social media. Meteen worden er kaartjes verkocht. Dat gaat lekker! De 12,50 euro is voor iedereen te betalen, zodat we hopelijk snel aan onze gewenste tien aanmeldingen zitten. Minder willen we eigenlijk niet. Nou, dat gaat prima! Op het moment dat ik mijn blog over ons event online zet, zitten we al bijna vol. Dat wil zeggen: vijftien aanmeldingen. Omdat we het interactief en persoonlijk willen houden besluiten we na vijftien aanmeldingen de lijst dicht te gooien. Een tweede event speelt direct door ons hoofd. We weten nu al dat onze pilot geslaagd is. Hoera!

 

Extra handjes

Na nog een paar meetings met Jessica om onze presentaties door te spreken én de goodiebag compleet te maken, was het dinsdag 13 december dan eindelijk zo ver: De Reislustige Freelancer ging beginnen! Vanaf het moment dat ik ‘s morgens wakker werd, had ik nul zenuwen. Het voelde zo natuurlijk, zo leuk! We hebben ook geen stress, want alles is voorbereid, de verhalen zitten in ons hoofd en alles is geregeld. Gelukkig komt wel het zusje van Jessica helpen met de zaal klaar maken en de techniek testen. Ook met de deur open doen en drankjes pakken blijkt het erg handig dat we met z’n drieën zijn. Applausje voor Chayenne!

Ik doe mijn verhaal

 

Elke unieke bezoeker is een echt mens

Het event zelf was geweldig. Zo leuk dat al die likes en volgers nu opeens echte mensen blijken te zijn. Achter elk duimpje zit een persoon. Dat wist ik natuurlijk wel, maar als je vijftien leuke dames (uit Groningen, Eindhoven en weet ik waar vandaan!) voor je ziet staan, besef je vooral maar weer dat je een publiek hebt. Fantastisch dat ze allemaal voor ons naar Utrecht zijn afgereisd om naar onze verhalen te komen luisteren. Eerst vertelt Jessica haar verhaal: van reislustige student naar locatie-onafhankelijke freelancer. Daarna ben ik aan de beurt. Van jurist tot digital nomad: mijn verhaal is weer compleet anders. Samen geven we vervolgens (hopelijk zo concreet mogelijke) tips en trics en beantwoorden de vooraf ingestuurde vragen van de aanwezigen. Heel leuk om te doen.

Ik hoop zo dat de aanwezigen er wat aan hebben gehad 🙂 Tot slot (we lopen al zwaar uit helaas) is het tijd om de aanwezigen zelf aan het woord te laten. Iedereen vertelt zijn of haar dromen en struggles om die te bereiken. Samen geven we tips en rekenen we af met beren op de weg. Helaas is er eigenlijk geen tijd meer voor de borrel. Volgende keer pakken we het groter aan en gaan we ons meer focussen op input vooraf, zodat we tijdens het event alle vragen efficient (en sneller) kunnen beantwoorden. Vol energie stuiter, eh… fiets ik om 23:00 uur naar huis. Dit was weer een hoogtepuntje van 2016!

Als unieke bezoekers opeens unieke personen worden <3

 

Special thanks!

Bedankt voor jullie komst en enthousiasme allemaal. Ik kijk nu al uit naar ons tweede event. We mikken op eind februari. Houd de Facebook-pagina van De Reislustige Freelancer in de gaten voor updates! Special thanks aan Maliebaan45 voor de geweldige locatie en special thanks aan Ikwilmeerreizen.nl en Z Talks Magazine voor de goodiebags!

 

Liefs!

Share

About Suzanne

Traveladdict, girlboss, digital nomad, happinessjunkie Suzanne begon in 2009 met bloggen. Vanaf april 2012 doet ze dat op VrijeMeid.nl. Naast haar blog is Suzanne sinds 2016 zelfstandig pr-adviseur en inspireert zij anderen om ook hun dromen na te jagen. Kijk voor meer informatie over pr, content en workshops op www.suusjehq.nl en www.pr-cursus.nl.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

8 thoughts on “Een event organiseren? Zo verliep De Reislustige Freelancer #1