Tien redenen waarom Hashtag Workmode Utrecht de beste werkplek is


PR-cursus.nl gelanceerd bij Hashtag Workmode

Een half jaar werken bij coworkingspace Hashtag Workmode Utrecht heeft mij een gelukkige ondernemer gemaakt en dit is waarom!

Begin 2017 kreeg ik een mailtje van Hashtag Workmode, dat toen alleen nog in Amsterdam en Rotterdam zat. Of ik eens wilde brainstormen over een mogelijke vestiging in Utrecht. Hell yeah! Het werd tijd dat de toffe coworkingspace voor vrouwelijke digital creatives naar de Domstad kwam. Gelukkig wist ik Emilie te overtuigen 😉 en opende Workmode Utrecht 1 december 2017 haar deuren aan de Brigittenstraat 22. Mijn huurcontract was al lang getekend en zo begon ik de laatste maand van het jaar aan een nieuw tijdperk. Inmiddels is er een half jaar voorbij en kan ik volmondig zeggen dat Hashtag Workmode mij erg gelukkig maakt. Waarom? Lees maar!

Proefwerken bij Creative Life

1. Ik kom mijn bed weer uit

Nou ja, dat deed ik al wel hoor, maar toen ik nog vooral thuis werkte douchte ik soms pas voor lunchtijd, kleedde me niet erg leuk aan en deed zelden meer make-up op. Ik veranderde eigenlijk een beetje in de cliché-kluizenaar waar freelancers om bekend staan. En hoewel ik dat toen gewoon erg lekker vond, vind ik het nu wel weer heel fijn dat ik voor Workmode een reden heb om mijn bed uit te komen, meeten te douchen, een beetje mijn best te doen met aankleden en opmaken en op de fiets te springen. Kluizenaar no more!

Met Chantal bij Workmode

2. Leuke samenwerkingen

De mensen bij Workmode zijn een van de grote voordelen van mijn werkplek. Niet alleen is het leuk om je ergens thuis te voelen en ‘one of the team’ te zijn. Ook is het supergoed voor je netwerk. Samen kennen we ongeveer half Nederland en ik heb met veel andere huurders al eens samengewerkt. Zo werkte ik al met vier(!) fotografen samen, werd ik gecoacht door Mariska, kwam een aantal medehuurders naar mijn workshops, werd ik geïnterviewd door Kim en interviewde Kim ook weer een van mijn klanten, leende ik de beamer van Claire en stond ik in Metro dankzij Rosan. I like!

Moodboard gemaakt!

3. Uitjes en borrels

Elke dag wordt er samen geluncht om 12:30 uur. Dat is hartstikke gezellig! Ook zijn er af en toe borrels en worden er leuke dingen georganiseerd. Zo gingen acht huurders samen naar Marrakech (ik kon niet mee) en verschenen we als squad op de boeklancering van Babe you got this. Zo leuk om onderdeel van dit gezellige netwerk te zijn.

PR-cursus.nl is live! (foto door Anouk Fotografeert)

4. Workmode Academy

Wie huurt bij Workmode kon tot voor kort kaartjes winnen voor de Workmode Academy, die elke maand plaatsvindt in Rotterdam. Inmiddels is de loting afgeschaft maar kun je als huurder wel tegen gereduceerd tarief een kaartje kopen voor elke Academy. Zo ging ik laatst nog naar het eerste deel van het financiële drieluik. Super interessant!

PR-workshop voor ondernemers (foto door Anouk Fotografeert)

5. Sieraden van Ilse

Guilty pleasure… Ilse is één van mijn medehuurders bij Workmode Utrecht en verkoopt de leukste sieraden met haar webshop The Spice of Life. Ik kocht meteen een oorbelletje in december, maar inmiddels bezit ik er al een stuk of vijf.

Happy new month! (Foto door Fleur Joesten)

6. Er is een tuin!

Hallo, dit is toch een vette pre? Thuis heb ik geen balkon of tuin, dus hoe lekker is het dat ik bij Workmode in de tuin kan lunchen en koffie drinken? Workmode Utrecht heeft een grote tuin, omringd met panden, dus het is er al snel lekker warm. Er staan twee picknicktafels om aan te zitten en het muurtje is bovendien erg Insta-proof.

In de tuin (foto door Anouk Fotografeert)

7. Altijd een Insta-proof spot of plek om vlog op te nemen

Over Instagram gesproken, had ik al gezegd dat ons hele pand mega Insta-proof is? De twee werkruimtes hebben hoge plafonds, zijn simpel en toch sfeervol ingericht. De meetingroom spant de kroon en heeft een echt Insta-hoekje met bankje, leuke lijstjes, poef en veel plantjes. Ook is het er vooral erg licht. Ik maakte er al menig foto of vlog!

PR-cursus.nl (foto door Anouk Fotografeert)

8. Je kan er events houden: pr-workshop en persevent pr-cursus!

Superfijn aan die meetingroom is dat ik er ook meetings en workshops kan houden. Zo vond mijn vijfde PR-workshop er plaats en konden Chantal en ik er zelfs PR-cursus.nl lanceren met een persevent. Voor mijn gevoel komt iedereen ook graag naar Workmode toe om het pand te bekijken, dus wie weet was het daarom zo druk? 😉

Het muurtje in de tuin (foto door Anouk Fotografeert)

9. Je kan er klanten ontvangen en post krijgen, professioneel!

Vol trots vul ik wel eens het adres van Workmode Utrecht in als ik iets op internet bestel. Hetzelfde geldt voor afspreken met klanten. Het staat toch erg professioneel (en cool) als je kan zeggen dat je een kantoor hebt aan de Brigittenstraat. Bovendien is Workmode inmiddels echt wel een ‘naam’, dus zeggen dat je daar huurt werkt alleen maar in je voordeel. Investeren in een werkplek = investeren in je bedrijf!

OMYBAG laptop sleeve

10. Je loopt zó de stad in <3

Voor wie niet weet waar de Brigittenstraat ligt: tussen Park Lepelenburg en de Nieuw Gracht! In vijf minuten loop je dus zo naar de leukste koffietentjes in de binnenstad. Even een rondje wandelen na de lunch is geen straf. Een broodje halen bij Stach is makkelijker dan ooit en op een warme dag haal je zó even een ijsje bij Luciano op de Nobelstraat. Oh, en Deliveroo bezorgt zoveel meer op de Brigittenstraat dan bij mij thuis. Hear hear!

Utrecht

Lijkt het jou leuk om een werkplek te huren bij Workmode Utrecht? Je snapt, mijn contract is verlengd t/m november!

Volg Artikel 2.55 op Facebook. Volg mij persoonlijk op Instagram en YouTube.

Share

About Suzanne

Traveladdict, girlboss, digital nomad, happinessjunkie Suzanne begon in 2009 met bloggen. Vanaf april 2012 doet ze dat op VrijeMeid.nl. Naast haar blog is Suzanne sinds 2016 zelfstandig pr-adviseur en inspireert zij anderen om ook hun dromen na te jagen. Kijk voor meer informatie over pr, content en workshops op www.suusjehq.nl en www.pr-cursus.nl.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *