Happy new office + nieuwe rugzak


Op mijn kantoor

Het is alweer twee maanden geleden dat Chantal en ik de sleutel kregen van ons eigen kantoor. Tijd voor een office tour!

Na twee jaar werken bij coworkingspace Hashtag Workmode (en Chantal een jaar) werd het tijd voor een eigen kantoor. Chantal en ik werken namelijk twee dagen in de week samen, overleggen veel en hebben regelmatig klantcalls en meetings. Daarnaast was het voor mij ook wel gewoon tijd voor een volgende stap. Ik ben snel verveeld, dat weet je.

Hoe vonden we ons nieuwe kantoor?

Sinds de zomer van 2019 zijn we voorzichtig om ons heen gaan kijken. We hadden geen haast. Idealiter zouden we per 1 december wat vinden. Grappig genoeg zagen we opeens overal kansen. Als je je oren en ogen ervoor opent, hoor en zie je werkelijk overal kantoorruimte die te huur is. Zo ook bij Hooghiemstra, een bedrijvencentrum aan de Wittevrouwensingel. Bij Hooghiemstra huur je kantoorruimte vanaf 25 vierkante meter. Ideaal als volgende stap! We planden een bezichtiging en waren eigenlijk meteen om. Voordeel was ook dat we ons kantoor vanaf 1 december konden gaan huren. Zo wisten we meteen waar we aan toe waren, maar hadden we ook nog even tijd om aan het idee te wennen.

Ons nieuwe kantoor
Na 4 jaar ondernemen een eigen kantoor!

Verhuizen en klussen

Omdat we allebei veel online werken, hadden we niet veel te verhuizen. Ik had wel alleen vaste werkplek bij Workmode, dus mijn scherm, toetsenbord, muis en wat papieren moesten wel verhuisd worden. Dat was een kwestie van even met de auto langsrijden en door naar Hooghiemstra. Het kantoor bij Hooghiemstra was gelukkig netjes achtergelaten door de vorige huurders. We hoefden niet meer te witten. Alleen de vloer moest nog gelegd worden. Gelukkig hielpen onze boyfriends ons een handje. Daarna was het vooral tijd om te shoppen. Bureaus, stoelen, kasten, een koelkast, servies, een kapstok en wat spullen voor een gezellig hoekje. Er komt nog best wat bij kijken. Maar het is een mooie investering. We kunnen er wel even tegenaan!

Op maandag 2 december hadden we officieel onze eerste werkdag bij Hooghiemstra. Dat ging prima! De vloer lag, onze bureaus en stoelen waren in elkaar gezet, en het internet werkte al. Top! De rest van de meubels hebben we in de weken daarna beetje bij beetje verzameld en in elkaar gezet. Het begint inmiddels echt als (tweede) thuis te voelen en het ziet er al een stuk gezelliger uit dat de eerste week.

Gezellig hoekje
Onze werkplekken

Situatie nu

We hebben er bewust voor gekozen om vier werkplekken te maken. Zo zijn we voorbereid op groei. Bovendien hebben we al een freelancer die een dag per week bij ons werkt. Mocht dat meer worden, of er komt nog iemand bij, dan hebben we daar plek voor. Daarnaast vinden we het gezellig als er af en toe bevriende ondernemers komen coworken. Ons kantoor is ook zeer geschikt voor een borrel: er is genoeg ruimte om een kleine 20 man kwijt te kunnen. Dit hebben we tijdens onze office warming meteen even getest 😉

Al met al ben ik heel erg blij met deze nieuwe stap. Het voelt goed om een eigen plek te hebben, het geeft letterlijk en figuurlijk veel rust, we kunnen als we willen onze spullen laten liggen (er is een alarm), er zijn workshop- en coachingruimtes die we kunnen huren, er is ruimte voor groei en het netwerk is top. Er zitten bijna 80 bedrijven bij Hooghiemstra, de meeste groter dan ons bedrijf. Don’t be the smartest person in the room is hier mooi van toepassing. Dat betekent: veel te leren!

Met Chantal
Workshopruimte

Nieuwe rugzak

Behalve een nieuw kantoor heb ik sinds vorige maand ook een nieuwe rugzak. En niet zo maar eentje, maar een echte zakelijke fair-trade rugzak. Hier was ik al even naar op zoek. Niet alleen omdat mijn vorige tas echt versleten was (ik gebruik ‘m iedere dag) maar ook omdat ik graag wilde switchen van schoudertas naar rugzak. Dit is beter voor mijn rug, helemaal omdat ik mijn laptop vaak bij me heb. Als je fietst of loopt met een zware schoudertas, sta je al snel scheef. Ik heb gekozen voor de Jean Backpack. Deze is 34 centimeter hoog, 26 centimeter breed en 16 centimeter diep. Er kan dus prima een rugzak in, maar je kan ‘m ook goed gebruiken voor een nachtje weg.

OMYBAG

Ik heb gekozen voor OMYBAG omdat ik dit merk superfijn vind. Mijn laptop sleeve is ook van OMYBAG. Dit merk is niet alleen prachtig, maar ook fair-trade. OMYBAG maakt duurzame (leren) producten: de tassen gaan echt jaren mee. Leer duurzaam? Yes, zowel qua levensduur als qua materialen. OMYBAG gebruikt ‘restleer’ en verft het materiaal op eco-friendly wijze. Vaak worden bij het verven van leer chemicaliën gebruikt en dat maakt leer vaak extra vervuilend. Niet bij OMYBAG dus. Verder vind ik het belangrijk dat de makers (in India) een fair loon krijgen en goede werkomstandigheden hebben, en dat OMYBAG elk jaar een deel van de winst aan lokale projecten in India doneert. Lees hier meer over het verhaal van OMYBAG.

Travel light
Met mijn nieuwe rugzak in Maastricht

Je begrijpt, ik kan er met een nieuw kantoor en nieuwe zakelijke rugzak weer even tegen!

Volg Vrije Meid op FacebookInstagram en YouTube

Bestel hier mijn boek Work Hard Travel Harder

Share

Over Suzanne

Traveladdict, girlboss, digital nomad, happinessjunkie Suzanne begon in 2009 met bloggen. Vanaf april 2012 doet ze dat op VrijeMeid.nl. Naast haar blog is Suzanne mede-eigenaar van PR-bureau Snappr en schreef zij het boek Work Hard Travel Harder. Ook een Vrije Meid worden? Suzanne is in te huren als Vrije Mentor! Lees meer over haar Vrije Meid 1:1 Traject op SuzannevanDuijn.nl.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *